Start dienst 8 september

“Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals U in Mij bent en Ik in U, laat hen zo ook in Ons zijn, opdat de wereld gelooft dat U Mij hebt gezonden.” (Joh17,21). Aan dit gebed van Jezus mogen wij 8 september gehoor geven als wij als Dorpskerk en De Hoeksteen samen de start van het nieuwe seizoen vieren. Het jaarthema van de landelijke kerk is “Als nieuw! Leven in het licht van Gods koninkrijk” en tijdens de dienst zullen enkele woorden van de zendingsopdracht die Jezus na Zijn opstanding geeft centraal: “maak alle volken tot mijn leerlingen.” Jezus heeft 12 leerlingen, in Mattheus 28 zijn dat er nog maar 11. Hoewel de leerlingen op zoek gaan naar een twaalfde man, luidt de opdracht van Jezus: maak alle volken tot mijn leerlingen. Niet slechts een twaalfde, maar alle miljarden mensen die de afgelopen eeuwen mochten leven op aarde en degenen die dat in de toekomst zullen doen. Totdat Hij komt! Als wij leerlingen zijn, is Jezus dan de leraar? Ja, maar we blijven niet in het klaslokaal. Kom 8 september en ontdek hoe we samen leerling kunnen zijn van Jezus!

Zondag 8 september, 10:00 uur in De Dorpskerk
Ds. Elzo Bijl en ds. Bram Maarleveld